Опубліковано: 17 Січня 2022 / Оновлено: 18 Січня 2022

На відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають терапевти, педіатри та сімейні лікарі, не належать до екстрених! У Наказі МОЗ України зазначено, що лікар надає первинну медичну допомогу під час особистого прийому пацієнта в медичному закладі лише в робочі дні та години.

Лікар може прийняти рішення надати консультацію телефоном чи за допомогою відеозв’язку, але відповідно до режиму роботи закладу, в якому він працює. Також потрібно враховувати, що у години прийому пацієнтів лікар не завжди зможе відповідати на дзвінки та повідомлення.

Лікар може виїхати до пацієнта додому, але не зобов’язаний це робити лише тому, що пацієнту далеко їхати чи він не має коштів на проїзд.

Якщо виникає невідкладна ситуація, потрібно телефонувати до 103 або самостійно їхати до приймального відділення лікарні. Воно працює цілодобово, і такі випадки не потребують направлення від сімейного лікаря.

У неробочі дні та години в амбулаторіях зазвичай працює черговий кабінет, туди також можна звернутися, коли у вашого сімейного лікаря вихідний.

Який номер телефону давати пацієнту – власний чи контакт-центру або рецепції (реєстратури) закладу, лікар вирішує сам. Це його право, яке не варто порушувати. Якщо ви отримали особистий номер лікаря або дозвіл писати повідомлення в месенджер, заздалегідь продумайте всі питання. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви. Адже лікар не може пам’ятати всіх пацієнтів, та відразу переходьте до суті питання. І пам’ятайте про загальноетичні засади спілкування.

Лікарі постійно опікуються нашим здоров’ям, тож варто дотримуватися простих правил, щоб потурбуватися і про них!

Адміністрація Ковельського МТМО