Опубліковано: 3 Листопада 2021
Електронна медична картка – це історія звернень та захворювань пацієнта, яка зберігається не на папері, а в електронній системі охорони здоров’я. Доступ до електронної медичної картки пацієнта має його сімейний або лікуючий лікар. При цьому, всю інформацію про пацієнта бачить лише його сімейний лікар, а необхідну для призначення лікування – лікуючий лікар.
Це означає, що коли пацієнт приходить на консультацію, наприклад, до невролога за е-направленням, то цей лікар бачить тільки загальну електронну анкету пацієнта. А також електронний запис сімейного лікаря, з яким він скерував пацієнта до вузького фахівця.
У разі повторного звернення саме до цього невролога, лікар побачить свої попередні записи. Записи інших лікарів, невролога чи будь-якого іншого, не побачить.
Але може бути так, що лікарю-неврологу потрібна для постановки діагнозу чи призначення лікування історія звернень пацієнта до алерголога. В такому разі він запитає у пацієнта дозвіл на доступ до конкретних даних. Пацієнт отримує на телефон смс з кодом. Тільки назвавши цей код лікареві, пацієнт підтвердить дозвіл відкрити додаткові дані.
Сьогодні пацієнти поки що не мають доступу до власної медичної картки в електронній системі. За необхідності лікар зможе роздрукувати консультаційний висновок, де міститиметься причина звернення, діагноз, призначення лікування або направлення на додаткове обстеження. Але в наступному році, коли запрацює сервіс “Електронний кабінет пацієнта”, пацієнт бачитиме власну електронну медичну картку.